Specjalizacja: pracy z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy, alalią, afazją, dysglosją, jąkaniem, dyzartrią oraz dyslalią
Oligofrenopedagog, surdologopeda, neurologopeda, specjalizacja z zakresu logopedii, nauczyciel dyplomowany. Specjalizuje się w pracy z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy, alalią, afazją, dysglosją, jąkaniem, dyzartrią oraz dyslalią. Odbyła szereg szkoleń dotyczących diagnozy i terapii dzieci m.in: terapia logopedyczna dzieci z mózgowym porażeniem, problemy dzieci uszkodzonych neurologicznie w ujęciu Voity, Bobathów, Castillo-Moralesa, metodologia diagnozowania i terapii afazji, wielospecjalistyczna terapia dzieci z rozszczepami, metody diagnostyczne i terapeutyczne w pracy z dziećmi niedosłyszącymi, implanty ślimakowe skuteczna technologia leczenia uszkodzeń słuchu, oddziaływanie diagnostyczne i postdiagnostyczne wobec dziecka z wadą słuchu oraz dziecka niedowidzącego, problemy diagnozy i terapii logopedycznej dzieci z zaburzeniami poznawczymi, wczesne wspomaganie dziecka z problemami rozwojowymi, neurostymulacja rozwoju dziecka 1 i 2 etap, terapia sensomotoryczna i korekcja dysfunkcji ustno-twarzowych, manipulacje ustno-twarzowe ćwiczenia usprawniające obwodowe narządy mowy, kompleksowa diagnostyka i rehabilitacja dysfagii, diagnoza i terapia dyzartrii, dwujęzyczni uczniowie z różnymi zaburzeniami językowymi - strategie interwencji logopedycznej, problemy ortodontyczne w aspekcie wad wymowy.
W ramach współpracy z RODN’’WOM w Czestochowie, ROM_E;Metis; w Katowicach Ula prowadziła cykliczne zajęcia w formie wykładów i warsztatów z logopedii gdzie przekazywała praktyczną wiedzę logopedyczną i umiejętności, które są niezbędne w pracy terapeutycznej z dziećmi mającymi deficyty w komunikacji językowej. Ula pracuje także z niemowlętami w ramach pierwszych konsultacji ocenia podstawowe funkcje: oddechowo-fonacyjne oraz pokarmowe, ale również budowę anatomiczną aparatu mowy i jego symetrię.